2016. október 12., szerda

Tésztafőzés - csínja, bínja, bánja, kánya..

Ma egy igazán egyszerű, gyors és nagyon finom ételen keresztül bemutatom, hogyan kell tésztát főzni. Akkor is érdemes végignézni/olvasni a bejegyzést, ha már tudtok tésztát főzni, hátha tudok újat mondani. Ki tudja..

Túróstészta

Előkészítési idő: kb 5 perc

Elkészítési idő: 10-15 perc

Nehézségi fok: nagyon könnyű

Kell hozzá:

  • tészta (én 6 főre fél kilót szoktam kifőzni)
  • túró (szintén fél kiló)
  • olaj
  • szalonna (150-200g)



Engedjünk a lábasunkba kb 1.5-2 liter vizet (érdemes nagyobb lábast választani, a kicsiből könnyen kifuthat a tészta habja!)


Aztán tegyük fel max lángra. A fotón nem látszik, de én fedőt is tettem rá. Most nem mennék bele a terjengős fizikai magyarázatokba, a lényeg, hogy fedő alatt gyorsabban forr a víz.
Sót SOHA ne tegyünk a forralandó vízbe! Tényleg! Anyukám mondta mindig, hogy a sótól nehezebben forr fel. Hittem is meg nem is, de tényleg. Bandesz mindig rak bele sót és mindig lassabban for fel a vize, mint az enyém..


Szóval forraljuk a vizet. Közben, hogy ne unatkozzunk, pirítsuk meg a szalonnát. Mindig megkérdezik, hogy én mi a fenének teszek a szalonna alá olajat. Mert az szalonna! Érted?!
Hát megmondom. Mióta a disznók is szálkásító diétára vannak fogva és a szalonnából több víz "sül ki", mint zsír, azóta kell alá a támogatás. Én egyszer próbáltam zsiradék nélkül, hasonló megfontolásból, úgy leégett, mint a svéd gyerek a tengerparton.. persze, igen, tudom, van nem-fitness szalonna is, és igen, próbáltam. Egyszer. Az epém elment utána tüntetésre és olyan erős lett az ellenállása, hogy mindent vitt :S engem mindenesetre is a mentő majdnem, de nem vagyok mérvadó, nem bírom a zsírosat :D



Közben felforrt a víz. A fedő alatt látszanak a szép kis buborékok, szóval megemelhetjük a fedőt és beletehetjük a tésztát.


Ha rám hallgattatok és még nem raktatok bele sót, várjátok meg, amíg újraforr!!!! Komolyan! Nem vicc! Ok, én sem vártam meg, a Farfalle annyira nem is bánja. Bezzeg mondjuk a metélt... Szóval ha jót akartok, várjátok meg, amíg újraforr. Általában tápszereskanállal mérek másfél adagolónyit a vízbe. Amíg nem volt gyerekem (ergo tápszeres kanalam sem), kiskanállal oldottam meg, csak az életérzés más, a mennyiség ugyanaz :)


Közben megpirult a szalonna.


Na, tehát ez a tészta fékezett habzású állapota. Én általában kényszerből otthagyom néha, és ugyan a farfalle ebből a szempontból is jó barátom, nem vadul meg teljesen, de vannak tészták (kb az összes többi), ami nem kifut, egyenesen világ körüli útra indul. Ilyenkor jön a Miatyánk köznapibb elimátkozása, az összes szent felemlegetése és a fél éjszakát felölelő tűzhelysúrolás. Priceless...



Mivel a tészta, hiába van bő lére eresztve, azon szemétládák közé tartozik, akik képesek leragadni (majd leégni... kajak, ott a víz alatta és leég... hihetetlen. EZ a világ  csodája, nem a Gízai piramis...), érdemes egyrészt néha megkeverni, másrészt és azt szoktam csinálni, hogy ha már mozog (igen, ez amolyan Rockey Horror Show), akkor elzárom, hagy "dagadjon". Azaz megfő magának a forró vízben, anélkül, hogy leragadna. A farfalle-lel nem lehet jól szemléltetni, egyszer, majd ha olyan tésztát főzök, videóban megmutatom, mit jelent a "mozog" jelző. 



Rádobjuk a túrót...


.. a szalonnát és elkeverjük.



Tadaaaaaaaaam...! A tetejére mehet tejföl, aki cukorral eszi eredendően, nyilván hagyja le a szalonnát, bár voltam kollégista, a saját szememmel láttam embereket, akik jóízűen ették a szalonnás, tejfölös, porcukros túrós csuszát :D (ezt a logikát sem értettem amúgy soha.. kiadta a konyhásnéni a szalonnás, tejfölös csuszát és oda volt készítve minden asztalra a nagy szórónyi porcukor... mindegy, kolimenza. Hagyjuk..)



Tippek és trükkök:

  • Magyar Elek bácsi esküszik arra a módszerre, hogy a szalonnával össze kell sütni a túrót. Hihetetlen, de igaza van! Isteni a végeredmény, érdemes kipróbálni
  • Ha nincs túró, vagy nem olyan, vagy másra vágyunk, a cottage cheese tökéletes megfelelője, helyettesítője (na jó, annyira nem, de meg lehet szokni. Nálunk nincs túró, csak az orosz boltban, ahová meg ritkán jutok.. így marad a cottage cheese)
  • Ha nem túróstésztát csinálunk, hanem pl pörkölthöz köretet, érdemes egy ek olajat tenni rá, hogy ne ragadjon össze. Anyukám, ha pl pörkölt köretet csinált, mindig egy kanál szaftot tett rá. Vagy kettőt :) De sima olajból egy kanál bőven elég
  • Ha tele a mosogató, vagy nincs tiszta szűrőnk, a fedővel is le lehet szűrni a tésztát. Legközelebb videóban megmutatom, hogyan.
  • A teljes kiőrlésű tésztát nem szabad olyan sokáig sem főzni, sem a vízben állni hagyni, mert keserű lesz
Ennyit mára, holnap is jövök, addig is jó főzőcskét! :)

2 megjegyzés:

  1. Csak és kizárólag porcukorral, sok tejfőllel - de túró nélkül. Persze szalonnakockákkal! :) - én már csak ilyen rosszul vagyok összerakva, de ez így finom :) - Konmari csoportban láttam a blogodat

    VálaszTörlés
  2. Abszolut nem tartom elképzelhetetlennek, volt koli társnőm, aki mézzel ette a sonkás szendvicset és állította, hogy finom. Habár sosem kóstoltam (tekintve, hogy nem eszek húst), feltétel nélkül elhittem neki 😃

    VálaszTörlés